The Writer's Block

The Writer's Block (http://www.kidpub.com/forum3/index.php)
-   Story Ideas (http://www.kidpub.com/forum3/forumdisplay.php?f=12)
-   -   The Rant About What you're Writing Thread. (http://www.kidpub.com/forum3/showthread.php?t=4267)

AlgebraAddict 08-22-2015 03:26 PM

I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR

OMFG I'M GOING TO BE A MOTHERFUCKING AUTHOR

/lol after a year and a half of writing and some editing, this has just hit me/

saphiremoon 08-22-2015 03:30 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574498)
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR
I'M GONNA BE A PUBLISHED AUTHOR

OMFG I'M GOING TO BE A MOTHERFUCKING AUTHOR

/lol after a year and a half of writing and some editing, this has just hit me/

(*fistbumps*) Congraaaattttssss c: Are you going with a traditional publishing house? (and wait are you finished Doubt Thou?)

strawberry 08-22-2015 04:06 PM

so a character was born from a torture scene
the scene literally created the character
this is the kind of writer i am

alsooooo i love my characters but i love to hurt them
and the strange thing about these two characters i ship so hard is that i need to write their interactions and dynamic and develop their relationship really well otherwise it won't work and the entire plot of my story will seem to have been spawned by an out-of-character moment so no pressure on me or anything
WHY DID I DO THIS x-x (it's gonna be awesome once it's written tho i can be sure of that)

Gracithe1andonly 08-24-2015 10:11 PM

so i have an imaginary world that's been with me for as long as i can remember and it's called asaidia and although i have no idea what the actual work is going to be like i think that this "three children of taria" thing is gonna work out
let me explain
there is a citadel called taria in the midst of two countries; lassow and kolca, who don't like each other. taria is often reduced to a battleground-but the three children of the lassian king, canton, graciela, and ina, are very very important.

canton is a hunter and the heir to the throne, but he has a volatile temper. people think he's capable of less than he is, but all the same, he's never really grown up. he's sort of in a frustrating vicious cycle that doesn't help his mental state at all. graciela is the middle child who is-or seems to be-simple and mindless and very stupid, incapable of comprehending the power she wields as the heiress to the throne if canton should prove too volatile she is often called fair-and-foul, because she is a very plain-looking person. ina is older than graciela, but younger than canton, and is adopted, and her birth mother, sira, made it very clear she was not to be in line for the throne unless all else failed. she is actually the daughter of ardetor and the queen's sister sira, and her father is very, very, very, very powerful. and thus, so is she- but nobody knows that. ina is the fairest one- the child that gets the most attention. however, her mother the queen is doing her best to keep her crazy, uncharted power from manifesting so that ina's already stressful life won't be too much for her to handle. ina's got the habit of biting off more than she can chew because she thinks that what affects other people won't affect her, if you catch my drift.

i'd love your opinions on this- it's something that comes into my mind a lot.

AlgebraAddict 08-25-2015 03:56 PM

Quote:

Originally Posted by saphiremoon (Post 574499)
(*fistbumps*) Congraaaattttssss c: Are you going with a traditional publishing house? (and wait are you finished Doubt Thou?)

I'm doing kidpub press publishing, but I'm also looking at more mainstream publishing stuff as well (you can publish with kp and also somewhere else). and yup doubt thou is in the editing works and almost done and omfg yayyy

maxi 08-25-2015 05:34 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574586)
I'm doing kidpub press publishing, but I'm also looking at more mainstream publishing stuff as well (you can publish with kp and also somewhere else). and yup doubt thou is in the editing works and almost done and omfg yayyy

Hey I've always loved your work! I'm gonna buy it immediately when it comes out.

AlgebraAddict 08-25-2015 09:12 PM

Quote:

Originally Posted by maxi (Post 574589)
Hey I've always loved your work! I'm gonna buy it immediately when it comes out.

omfg asdfjkl; i didn't know people actually read my stuff .-.

AlgebraAddict 08-25-2015 09:15 PM

because i am a shameless self advertiser

saphiremoon 08-25-2015 09:25 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574586)
I'm doing kidpub press publishing, but I'm also looking at more mainstream publishing stuff as well (you can publish with kp and also somewhere else). and yup doubt thou is in the editing works and almost done and omfg yayyy

that sounds like a good idea c: good luck with the mainstream publishers! (if you want recommendations for publishing houses- if you're not looking to get an agent- tor and daw both accept unsolicited fantasy/sci-fi manuscripts c: ). congrats! that's super exciting :3 what's the total word count, if you don't mind me asking?

AlgebraAddict 08-25-2015 09:29 PM

Quote:

Originally Posted by saphiremoon (Post 574600)
that sounds like a good idea c: good luck with the mainstream publishers! (if you want recommendations for publishing houses- if you're not looking to get an agent- tor and daw both accept unsolicited fantasy/sci-fi manuscripts c: ). congrats! that's super exciting :3 what's the total word count, if you don't mind me asking?

I looked at both of them. Daw rarely accept manuscripts under 80,000 words and my book is about half that size. Tor seems awesome, except that it refuses to publish anything previously published whatsoever, and it's not open to submissions right now. I'll probably check it out again after I finished editing, but I'm not sure. It also sounds like they take a long time to publish, and I really want to publish by the end of winter break.

maxi 08-26-2015 02:19 AM

So I wrote 15k of a new book last night.

Yup.

saphiremoon 08-26-2015 10:28 AM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574601)
I looked at both of them. Daw rarely accept manuscripts under 80,000 words and my book is about half that size. Tor seems awesome, except that it refuses to publish anything previously published whatsoever, and it's not open to submissions right now. I'll probably check it out again after I finished editing, but I'm not sure. It also sounds like they take a long time to publish, and I really want to publish by the end of winter break.

ahh okay well good luck wherever you go c:

SilverMoon 08-28-2015 08:46 PM

Quote:

Originally Posted by Gracithe1andonly (Post 574578)
so i have an imaginary world that's been with me for as long as i can remember and it's called asaidia and although i have no idea what the actual work is going to be like i think that this "three children of taria" thing is gonna work out
let me explain
there is a citadel called taria in the midst of two countries; lassow and kolca, who don't like each other. taria is often reduced to a battleground-but the three children of the lassian king, canton, graciela, and ina, are very very important.

canton is a hunter and the heir to the throne, but he has a volatile temper. people think he's capable of less than he is, but all the same, he's never really grown up. he's sort of in a frustrating vicious cycle that doesn't help his mental state at all. graciela is the middle child who is-or seems to be-simple and mindless and very stupid, incapable of comprehending the power she wields as the heiress to the throne if canton should prove too volatile she is often called fair-and-foul, because she is a very plain-looking person. ina is older than graciela, but younger than canton, and is adopted, and her birth mother, sira, made it very clear she was not to be in line for the throne unless all else failed. she is actually the daughter of ardetor and the queen's sister sira, and her father is very, very, very, very powerful. and thus, so is she- but nobody knows that. ina is the fairest one- the child that gets the most attention. however, her mother the queen is doing her best to keep her crazy, uncharted power from manifesting so that ina's already stressful life won't be too much for her to handle. ina's got the habit of biting off more than she can chew because she thinks that what affects other people won't affect her, if you catch my drift.

i'd love your opinions on this- it's something that comes into my mind a lot.

Hello. This sounds really awesome and I would read the hell out of it

AlgebraAddict 08-28-2015 11:54 PM

i finished editing my book

now i'm going to edit it again

woop

maxi 08-29-2015 12:03 AM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574752)
i finished editing my book

now i'm going to edit it again

woop

dediCATION

AlgebraAddict 08-29-2015 12:10 AM

Quote:

Originally Posted by maxi (Post 574753)
dediCATION

AW FUCk YEAH

but hopefully i can send it into kidpub by labor day..... :p

maxi 08-29-2015 02:11 AM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 574754)
AW FUCk YEAH

but hopefully i can send it into kidpub by labor day..... :p

girl you got it don't worry

toriluv91750 09-17-2015 05:17 PM

Super excited because I've come up with another story with tons and tons of awesome characters and I've already got a spotify playlist and pinterest board for it.

Like GAAAAAAAAH.

Although I don't think I'm gonna write it as a novel. Instead, I'm gonna try scripting it out as a show.

Confuzzled 09-17-2015 05:18 PM

and i have no inspiration and i don't have time to write and my brain is coming up with a million excuses to not to write and passion isn't filling the holes that excuses are making so idk if writing is gonna work out but i will keep trying

Garrett 09-17-2015 05:27 PM

Quote:

Originally Posted by Confuzzled (Post 575512)
and i have no inspiration and i don't have time to write and my brain is coming up with a million excuses to not to write and passion isn't filling the holes that excuses are making so idk if writing is gonna work out but i will keep trying

I didn't write for the longest time ever.
and then I just started writing crap. all the time. it didn't have to make since. I would just write whatever I wanted to practice writing and then set it aside. Then I started working on my novel (I'm at like 27k words right now so woop woop)...

I still just write random little things (that have no plot at all) all the time.

FlyingPig 10-24-2015 01:05 PM

Whoa. So, this thread has grown since I last was on.

Ember 10-24-2015 05:24 PM

I started writing some more and i have a mystery series i'm working on and it isn't good but it's something so I'm excited.

FlyingPig 10-24-2015 08:06 PM

Leon is very incompetent at dragging unconscious people around. I suppose I would be as well... (Not that I have many oppurtunities to test that particular skill). I am having way too much fun with this story, but I just love it so much. Yay.

SilverMoon 11-02-2015 11:46 PM

so im going to post a bunch of old (january-june) poems to finish up my collection the flow of words

i might still continue my symphony of the soul poems but ive started a new collection, the first three poems of which are "the spring is dead", "rain and gray", and "november dawn"; only "the spring is dead" is actually finished tho

im still editing the first chapter of TTT and once I'm done I'll post it as Natural Forces: The Twilight Talisman [Revised] ~Chapter One: The Runaway~ or w/e

im also starting to plan some fantasy tragedy idk

SilverMoon 11-03-2015 10:53 PM

finished rain and gray \_(ツ)_/

Sparklez5858 11-04-2015 04:21 PM

I'm Don't Have Writers Block, I Just Lack Any Motivation and Brain Activity to Write: a biography by me

Gracithe1andonly 11-06-2015 09:16 PM

Okay so guys there's this thing it's a prequel I plan to write when my current project is somewhat finished and jeez it's a doozy. Like there's this guy named Alex and when he was 13 these people came and burned down this school place where a bunch of his family (like i'm talking great-grandfather's brother-in-law's kids here, srs clan) was and a lot of people died, and Alex and what's left of his family is fighting those people. But it's been like years when the story opens and the guy is like so done but he's still warring...? Like he has srs moral code but he keeps breaking it and he doesn't even know what to feel about war. And in the middle plops these people who haven't been in the war- his cousin whom he's never met named Gylan, Gylan's ward/son/friend/person named Edmund, and this woman named Gillian (NOT RELATED TO GYLAN IN ANY WAY THERE WILL BE SO MANY JOKES ABOUT THAT) who eventually becomes Alex's wife. So there's that going on. And through it all in my head Alex keeps smiling...? like he fakes it a lot of the time but I think he just loves to see other people laughing and that makes him happy too. But this is a doozy and I don't know how I'm going to write it D:

Gracithe1andonly 11-06-2015 10:54 PM

Also in my head these kids should be alone but their parents ended up tagging along...? There's no place for the grownups in this plot please help

AlgebraAddict 11-07-2015 11:36 AM

that moment when your characters are your life but no one cares and you can't talk about it to anyone

Sparklez5858 11-07-2015 06:38 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 577067)
that moment when your characters are your life but no one cares and you can't talk about it to anyone

Trust me, there's a whole website called KidPub that is right here if you want to rant. I feel the exact same way. XD

Gracithe1andonly 11-07-2015 09:26 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 577067)
that moment when your characters are your life but no one cares and you can't talk about it to anyone

not that no one cares but just people have a hard time understanding and ompj I feel this so much

Gracithe1andonly 11-13-2015 03:28 PM

Guys, realistically, this guy should be dead, but I can't kill him. I just can't.

Oh-well.

Ben, I'm sorry. I'm so, so sorry.

AlgebraAddict 11-13-2015 05:29 PM

imagine a creature with the waist up of a girl and the body of a giant human sized tarantula, like some kind of fucked up centaur, and then that's one of my main charries. the other one is a teenage boy that has dragon wings and breathes fire and WOW I AM HAving too much fine with this

Gracithe1andonly 11-14-2015 09:00 PM

Quote:

Originally Posted by AlgebraAddict (Post 577156)
imagine a creature with the waist up of a girl and the body of a giant human sized tarantula, like some kind of fucked up centaur, and then that's one of my main charries. the other one is a teenage boy that has dragon wings and breathes fire and WOW I AM HAving too much fine with this

hey I read that on the NES! I wanna see more of thaaaat!

T.Longmire 11-19-2015 11:57 AM

Just started a new book so thats cool.

Also I love my main character screwed up as hell but still rad af

omg and this one really adorbs guy i created is about to get sooo screwed over i cant

Gracithe1andonly 11-20-2015 11:02 PM

Win. Win. Win. Win. Win. Win. wIN DARN YOU STOP IT.

JUST TALK TO THE LONELY GUY IN THE CORNER ALREADY.

AND LOVE TOM'S LITTLE FACE TO DEATH

Sparklez5858 12-03-2015 01:11 PM

One word.
That's all I need.
One sentence, really.
I just need so inspiration. I've recently caught an interest in sci-fi, but my novel is doing terrible and I just need inspiration.
Pathetic, I know.
Any tips?

T.Longmire 12-03-2015 02:38 PM

Quote:

Originally Posted by Sparklez5858 (Post 577408)
One word.
That's all I need.
One sentence, really.
I just need so inspiration. I've recently caught an interest in sci-fi, but my novel is doing terrible and I just need inspiration.
Pathetic, I know.
Any tips?

Yo i feel you.

Normally what I do is listen to music. Not sure if this'll help, but it's my best advice. :3

Sparklez5858 12-03-2015 03:53 PM

Quote:

Originally Posted by T.Longmire (Post 577410)
Yo i feel you.

Normally what I do is listen to music. Not sure if this'll help, but it's my best advice. :3

Thank you ;3
(now I can just say "I'm working on my novel" when I put my earbuds in XD)

T.Longmire 12-03-2015 04:34 PM

Quote:

Originally Posted by Sparklez5858 (Post 577412)
Thank you ;3
(now I can just say "I'm working on my novel" when I put my earbuds in XD)

True xD

10char


All times are GMT -4. The time now is 02:43 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.